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Halo 5 Guardians Update Details (22+X)
Release: 23.10.2015
Quelle: gamepro.de | gamepro.de | xbox-newz.de
- Mehrspieler Modus wird hinzugefügt
- Alle Downloads und Vorbesteller Codes können nun eingelösst werden
- 9 GB groß
Release: 06.11.2015 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: xboxfront.de
- Abgeschlossene Matches ergeben nun mehr XP
- Karte "Orion" wurde deaktiviert
Mehr Karten wurden hinzugefügt:
Breakout: Karte "Altidude"
Slayer: Karte "Regret"
Capture the Flag: Karter "Empire"
Strongeholds: Karte "Plaza"
Team Slayer: Karten "Truth" & "Empire" & "Fathom" & "Pegasus"
SWAT: Karten "Truth" & "Empire" & "Fathom" & "Coliseum"
Release: 12.11.2015 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: xboxdynasty.de | gamewelt.de
- Fehler beseitigt, wodurch alle Multiplayer Statistiken gelöscht
Release: 18.11.2015 (Battle of Shadow and Light)
Quelle: xboxdynasty.de | xboxfront.de | gamepro.de | playm.de | xboxfront.de | maps= gameswelt.de, gamezone.de
- Multiplayer Zielen ist diagolanes Zielen langsamer als andere Richtungen
- Zahlreiche Fehler werden von der Karte "Orion" beseitigt
- 48 neue REQ Packs mit neuen Rüstungen und Anpassungen
4 neue Karten
- Big Team Battle Modus 8vs8 Modus
- Warzone Assault: Auf 1 Granate reduziert
- Warzone Assault: Erobern einer Basis von 20 auf 16 veringert
- 6,2 GB groß
Release: 24.11.2015
Quelle: ?
- Kleinere Fehler vom letzten Update ausgebessert
- Verbesserungen am Matchmaking
- 129 MB groß
Release: 16.12.2015 (Catographers Gift)
Quelle: xboxdynasty.de | playm.de || xboxfront.de | xboxdynasty.de | consolewars.de
- Schmiede wird hinzugefügt
- viele neue REQs mit Rüstungen
- Neue Karte für Arena "Overgrowth"
- Neue Karte für Kriegsgebiet/Warzone "Battle of Noctus"
- Neue Karte für Big Team Battle "Burial Mounds"
- Social (Unranked) Playlists
- Mehr Playlists werden hinzugefügt
3,8 GB groß
Release: 08.01.2016 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: xboxdynasty.de | consolewars.de | gamezone.de | xboxfront.de
- Schmiede kann nun statt 40 Varianten von Maps und Spieltypen nun 100 speichern
Release: 26..01.2016 (Infinitys Amory)
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de
- 2 Neue Maps für den Multiplayer werden kostenlos hinzugefügt
RIPTIDE für den Arena Modus und URBAN für Warzone
- Viele neue Rüstungen im REQ werden hinzugefügt
- Neue Waffenskins werden hinzugefügt
- Events werden hinzugefügt (zb Rocket Party)
- Schmiede bekommt neue Funktionen wie Gruppen-Optionen und Speicherungen
- Team Blau wird nun hellblau nicht mehr dunkelblau dargestellt
- 3,3 GB groß
Release: 01.02.2016 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: gamepro.de | xboxfront.de
- Verbesserungen im Matchmaking
- Anforderungen für Onyx- und Champion-Auszeichnungen um 300 CSR von 1500 auf 1800 erhöht.
Release: 24.02.2016 (Hammer Storm)
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de | xboxdynasty.de
- Neue Karte für Arena "Torque"
Neue Playlists werden hinzugefügt: Grifball, Fiesta und Assault (neutral Bombe)
- 2 Neue Amor Sets
- Mehr Farben für die Spartan ID
- Viele neue Skins pür Ausrüstung und Waffen
- Schmiede erhählt neue Einstellungen für Ballsportarten
- 4,6 GB groß
Release: 01.03.2016 (Hotfix)
Quelle: xboxdynasty.de
- Fixed an issue that caused invisible map barriers and walls to not function correctly,
allowing players and objects to get outside the intended boundaries of a map
- Fixed an issue that caused gravity volumes to not function as intended
Multiplayer
- New Arena map added: Torque
- New game types added to Arena: Grifball, Assault, and Fiesta Slayer
- Gravity Hammer added to Warzone, Arena, and Forge
- Halo: Combat Evolved M6D Pistol added to Warzone and Forge
- Players can no longer “re-roll” random weapon REQs in Warzone
- Implemented stricter idle boot duration period
- Fixed an issue with kill feed not showing weapon icon and Perfect Kill medal for the Halo 2 Battle Rifle
- Fixed an issue where the Mantis Destroyed medal was not being awarded for destroying a Mantis
- 181 MB groß
Release: 06.04.2016 (Ghosts of Meridian)
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de
- Neue Karte für Warzone "Skirmish at Darkstar"
- Neue Warzone Map: Skirmish at Darkstar
- Neue Arena Map: Tyrant
- Schmiede Wassereffekte
- Legendäre Rüstungen und Waffen
- Neue Powerwaffen
- Hannibal Mantis
- Hannibal Scorpion
- Neue permanente REQs
- Neue REQ-Galerie
Multiplayer
- Fixed exploit that allowed players to hide inside Armory base geometry in Warzone
- Significantly improved the speed and responsiveness of the REQ Menu, especially for players with a large number of REQs
- Favorited friends now appear at the top of Active Roster
- Fixed issue where players that a join a match in progress did not have full REQ Energy to start
- Reduced instances where the assaulting team could be spawn blocked on Warzone Assault maps
- Fixed issues with invisible environment boundaries allowing vehicles to push players out of normal map boundaries
- Fixed issue where some players who had recently dealt damage to a Boss did not receive Takedown credit
when the Boss was killed by a teammate
- SWAT DMRs added to the SWAT playlist
- Fixed an issue that caused the Event Feed to not dispalyer at the end of a round or match
- SWAT game type options have been balanced to allow for even weighting between Magnums, BRs, and DMRs
- Gravity Hammer is now the starting weapon in Grifball
- Reduced Boss Takedown damage requirement from 10% to 1%
- Random Weapon and Random Vehicle REQs can now unlock the most up-to-date REQs, including those from Ghosts of Meridian
- Daily Win Bonus Packs can now unlock the most up-to-date single-use REQs, including those from Ghost of Meridian
- Players can now “ping” their location in a game when alive to alert teammates by pressing UP on the d-pad in Warzone or Arena
- Fixed an issue that caused explosive barrels to not be explosive when the Deathless option is turned on in Custom Games
Sandbox
- Fixed a bug that caused the Spartan Laser to deal incorrect damage against shields
- Fixed a bug where damage dealt to Gungoose Cannons did not properly transfer damage to the rest of the vehicle.
(The Spartan Laser is excited about this change, too)
- Mantis armor has been increased
- Reduced the explosion radius of the Whiplash
- Needler projectiles now do damage to Wraith and Scorpion weak points
- Fixed an issue where Rail Gun aiming light can be seen through geometry
- Fixed server crashes surrounding picking up powerups
- Fixed a bug that made picking up powerups impossible
- With Speed Boost activated, Spartan Charging now kills upon impact
- Hydra Launcher now only locks onto the torso of enemy Spartans
- Fixed a bug that allowed players to perform a Spartan Charge after performing a Thrust in mid-air
- Fixed a bug with Phaeton damage regions that resulted in incorrect weak spot hit markers
- Slightly reduced bloom for the Halo: CE Pistol
- Improved readability of shields popping immediately after they begin to recharge
- Lowered the damage of an uncharged Plasma Pistol shot when fired upon a Ghost’s weak point
- Fixed a bug that did not allow Ball holders to pick up grenades
- Fixed a bug with Advanced Sensors’ speed threshold that caused players to show up on radar in some cases
where they were not moving at Sprint/Thrust speed or faster
Bug fixes, Tweaks, & Cleanup
- Fixed issues where objects would become almost completely black when placed under certain conditions
- Fixed an issue that would prevent Forgers from being able to save a map until they restarted Halo 5: Guardians
- Fixed a bug where objects would randomly rotate when opening the objects property menu
- Objects moved via scripting will respect, “Reset Object Position” commands
- Fixed bugs surrounding welding, especially when welding to animated machines (i.e. pistons)
- Fixed Magnets for Wall 2x64x4 base variant
- Fixed various object LOD (level of detail) issues
- Grav volumes: Fixed dimensions of some grav volumes that were intended to be wider than tall, and vice versa
- Grav volumes: Fixed magnets on some grav volumes
- Grav volumes can no longer be selected from the top, making it easier pick up objects inside them
- Fixed an issue with Phased/Fixed crates despawning incorrectly
- Crates despawned via scripting now correctly respawn on “Respawn All Objects”
- Locked objects can no longer be accidentally deleted
- Fixed an issue that caused FX to stop working after the first round in round based game types
- Fixed an issue where changes to a script’s properties wouldn’t take effect right after changing the script’s type
- Fixed an issue where opening the object properties menu, rotation edit is applied and is incorrect
- Added length, width, and height organization to Shields and
Grav volumes to help organize the increased quantity of those objects
- One-way and Two-way shields respawn time can now be adjusted with the respawn properties.
NOTE: All previously placed shields will no longer respawn unless updated.
To replicate original behavior, set respawn timer to 10 seconds (default)
- All objects in props>exploding now do consistent damage when destroyed
- Fixed an issue that caused weapons and power ups to block players when set to Phased or Fixed
- 8,3 GB groß
Release: 12.05.2016 (Memories of Reach)
Quelle: xboxdynasty.de
- Leichte Reduktion des Zwei-Spieler Schwierigkeitsgrads
- Leichte Erhöhung des Singeplayer Schwierigkeitsgrads
- Die Angriffe der Wächter können leichter ausgewichen werden, besonders auf niedrigeren Schwierigkeitsgraden
Der Face Beam verfolgt bewegliche Ziele weniger genau
Die Gravitybombe verfolgt ihre Ziele weniger genau
Der Nachkampfangriff hat leicht geringere Reichweicht
- Es ist leichter die Wächter von vorne auszuschalten
- Reduktion des Schadens, der von den zielsuchenden Geschützen ausgeht
- Reduktion der Effektivität des Sturmgewehrs der Allianz
Es feuert nun in geringeren Salven, Projektile streuen mehr und bewegen sich langsamer
- Erhöhung der Effektivität der Plasmapistole, Nadelwerfer und Strahlengewehr,
wenn unter Verwendung der Gegner
Die Plasmapistole besitzt nun über eine höhere Genauigkeit sowie Schadenswert
Der Nadelwerfer feuert nun in längeren Salven und teilt mehr Schaden aus
Das Strahlengewehr verursacht nun leicht höheren Schaden; es braucht jetzt nur zwei Schüsse auf
dem Schwierigkeitsgrad Heldenhaft um im Singeplayer den Spieler zu töten
- Implementierung einer „Tackle“-Animation für Eliten mit Schwerter
Anstelle mit der Schwungbewegung aufzuhören, wenn sich das Ziel bewegt,
können sie ihren Angriff in der Bewegung fortsetzen
- Erhöhung der Beharrlichkeit von Eliten und Elite Offizieren
- Einen Krabbler zu töten, verursacht einen Bereichsschaden, der alle sich in der Nähe befindenden Gegner betrifft
- Reduktion der Tode eines KI-Begleiters, während sich dieser am Geschütz eines vom Spieler gesteuerten Fahrzeugs befindet
- Der Spieler ist nicht mehr wiederbelebar, wenn er von einer angehefteten Plasmagranate erwischt wurde
- Erhöhung der KI-Spezialfähigkeit (zum Beispiel: überladen der Plasmapistole, Granatenwurf)
in Verhältnis mit der Spielerzahl im Ko-op Modus
- Erhöhung der Wahrscheinlichkeit Gegner mit einem höheren „Dienstgrad“ zu begegnen;
im Verhältnis zur Spielerzahl im Ko-op Modus
- Der erste außer Gefecht gesetzte Spieler, der nach Hilfe ruft hat nun Vorrang,
während die anderen warten müssen, bis sie an der Reihe sind.
- neuer Spielmodus für PvP Infection "Infektion" wird hinzugefügt
- Matchmaking wurden Optionen hinzugefügt
- Neue Controller Einstellungen
- User Inface nach einem Spiel wurde überarbeitet
- Neue Map "Stasis" in Arena hinzugefügt
- Neue REQs und ein Reach Amor Set
- Schmiede wurde mit zalhreichen Neuerungen erweitert
- 4,2 GB groß
Release: 31.05.2016 (Hog Wild)
Quelle: gamezone.de
- Viele neue Warthogs werden hinzugefügt
- Neue Armor Sets werden hinzugefügt
Release: 29.06.2016
Quelle: xboxdnyasty.de | xboxdynasty.de | xboxfront.de
- Firefight Modus wird hinzugefügt für bis zu 8 Spieler
- 3 neue Multiplayer Karten
- Weitere REQ Karten sind verfügbar
- Neue Skins und Ausrüstungen wird kostenlos hinzugefügt
- Auch neue Schmiede Inhalte werden hinzugefügt
- Story / Koop bekommt Score Attack Modus mit 50 Medaillen
Darunter auch 5 neue Erfolge zum freischalten
- 7,0 GB
Release: 15.07.2016
Quelle: halowaypoint.com | xboxdynasty.de
- Einige Fheler aus dem Warzone Firefight Modus wurden entfernt
- Ausserdem noch Fehjler aus der Schmiede
- 191 MB groß
Release: 09.09.2016
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de
- Neue Arena Karte "Mercy" wird kostenlos hinzugefügt
- Neue Warzone Karte "Temple" wird kostenlos hinzugefügt
- Content Browser wird eingebaut
- Neue Magnum REQ wird hinzugwefügt
- Viele neue Waffenskins werden hinzugefügt
- 5,5 GB groß
Release: 19.09.2016 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: xboxdynasty.de | gameswelt.de
Neue Karten für Big Team Battle aus der Community
- Dispelled by Timedipper
- Estuary by Ikyleizbeastly
- Traffic Jam by Imarollingstone & Stunt Artist
- Unearthed by Arturbloodshot
Änderungen an Ästhetik und Gameplay und Verbesserungen
Altar
Boulevard
Entomed
Deadlock
Facture
Guillotine
Psycho Duck
Scavenger
Recurve
Eagle Square
Antifreeze
Viking
Release: 08.11.2016
Quelle: xboxdynasty.de
- Verbesserungen an den Servern
- Vorbereitungen für das nächste Inhalts-Update
- 219,89 MB groß
Release: 08.12.2016
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de | xboxdynasty.de | xboxdynasty.de | 650=xboxdynasty.de
- Gekaufte REQ Packs mit Echtgeld oder Ingame Währung können an Freunde verschenkt/versendet werden
- Granatwerfer aus Halo Reach könnte auch zurück kommen
- Viele Neue REQ Items (Skins für Waffen, Hinrichtungen)
- Auch neue REQ Packs mit Ansagern wird eingebaut (Buck, Exuberant Witness, Yabda)
- Verbesserter Beobachter Modus (Bekannt von der Halo Word Championship Übertragung)
- Neue klassische Playlists werden hinzugefügt
- Eigene Spiele Browser (Suche von Custom Games möglich)
- Ausserdem werden Forge Minigames hinzugefügt
- 650 neue Objekte für die Schmiede wurden kostenlos hinzugefügt
- 7,18 GB groß
Release: 07.03.2017
Quelle: halowaypoint.com | xboxdynasty.de
- Fixed issue where damage done at the end of a match
was not properly being reported in the damage dealt and accuracy stats
- Fixed issue where grenade damage was not properly being reported in the damage dealt stat
- Movement speed and jump height now have 0% option in custom game settings
- Added custom game option to control clean up times for weapons and vehicles
- Improved score to win increments in custom game options
- Fixed a problem where the last player to damage a Beam Mech before it goes kamikaze
would get credit for the kill (Warzone ONLY)
- Disabled Grunt Mech kamikaze in Warzone (it's still active in Warzone Firefight)
to fix the issue where kill credit would get assigned to the wrong team
when the Grunt Mech decided to kamikaze
- Miscellaneous performance improvements and bug fixes
- Fixed issue with Grenade launcher projectiles passing through geometry
- Lowered Sniper Rifle hip aim assist
- Reduced Plasma Caster fall-off damage range
- Improved golf club damage and feel
- Greatly improved rendering performance on Forge objects
with material swap that was causing framerate issues across many maps
- Fixed issue where user maps were becoming corrupt/unloadable
- Fixed issues where action description text was incorrect and/or confusing
- Fixed an issue where “reset map state” did not work as intended
- Fixed issue where game was forcing users into FOTUS Armor causing a large hitch
- Fixed issue where invisible Phaeton could become visible
- Comparing team values now works as intended
- Added “maintain offset” option to teleporter properties
- Can now select “score to win” as a value source
- Fixed issue where you could despawn held weapons for players, causing a bad state
- Can no longer accidentally target Monitor with scripts
- When comparing a player value to a team value, it will now only compare against the team the player belongs to
- Round end condition now works as intended
- Classic Cargo Container no longer has visual issues
- Added mini game decal
- Target transforms now support excluding objects and players
- Reset action now supports resetting either the position or rotation of an object
- Added local or world space support for movement scripts
- Round timer event can now trigger continuously
- Improved spawn behavior using spawn order
- Added “select nearest scripted command” to map options
- Added action to allow users to force variable checks “force dirty”
- Miscellaneous object collision fixes
- Fixed miscellaneous vehicle welding issues
- Fixed issue when modifying the physics type of joints
- Fixed issue where script brains still had collision in play
- Boundaries now render on objects that don’t have a primary color option
- Value source for number of players on a team now works properly
- Continuous boundary check is now more accurate
- Miscellaneous performance improvements and bug fixes
- 2,44 GB groß
Release: 01.06.2017
Quelle:
- Bug Fixes
- varous quality of life improvements
- 1,34 GB groß
Release: 20.06.2017
Quelle: halowaypoint.com
- Fixed an issue where players could crouch into a wall and not take damage from a Plasma Grenade
- Fixed an issue where players could fire multiple shots in rapid succession and bypass the intended weapon fire rate
- 1,31 GB groß
Release: 03.08.2017 (Vom Server aus gemacht)
- Team Skirmish-Playlist wurde entfernt
Release: 11.08.2016 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: xboxdynasty.de
- Neue "Halo 2 BR Slayer" Playlist wurde hinzugefügt (Startwaffe die alte Halo 2 Battle Rifle)
Release: 20.08.2016 (Vom Server aus gemacht)
Quelle: gamezone.de
- Warzone wird der REQ Level Fortschritt verlangsamt
Release: 05.09.2017
Quelle:
- Eigene Spiele durchsuchen ab sofort möglich
- 2,02 GB groß
Release: 02.11.2017
Quelle: playm.de | gamezone.de | xboxdynasty.de | playm.de
- LAN Support: Für lokale Tuniere mittels WIndows 10 App
Play Ball! Oddball and Oddball FFA return as official game modes:
- New Oddball medals added
- New announcer voice over audio added
- New Oddball skull object added (it's back!)
- New Weapon Tuning for 14 items deployed across all game modes (full details coming Wednesday, 11/1)
New Commendations added:
- Brute Plasma Rifle
- Sentinel Beam
- Gravity Hammer
- Reach Grenade Launcher
- Wasp Destroyer
- Wasp Gunner
- Grunt Mech Slayer
Assault changes:
- Changed default settings for Assault to have ball explosion damage enabled on score
- Changed default settings for Assault to no longer include double thrust for a ball carrier
Forge changes:
- Added the Relic Sword to the weapon palette
- Added Forge entries for the new Gunfighter Flagnum
New Custom Game Options:
- Oddball support on default Custom game maps coming soon
(in the meantime enjoy the new Oddball playlist - launching 11/2!)- Ball Mode Options:
- Ball Type: Allows selection between the default UNSC Ball and
the newly added Oddball Skull for use as the game ball
- Ball Explosion Damage: Allows enabling/disabling of explosion damage
when the ball is scored in an Assault mode
- Score Per Kill While Carrying: Allows configuration of points awarded for killing an enemy player while carrying the ball
- Ball Carrier Traits -> Melee Damage Modifier: Added a value for "Standard Weapon Melee Damage",
which configures ball melee damage to be exactly equivalent to that of a normal weapon melee
Respawn Menu Options
- Player Follow Camera Enabled During Respawn: Enable or disable the Player Follow Camera screen during respawn
- Follow Camera Allow Enemy Player Selection:
Allows the selection of enemy players in the Player Follow Camera screen during respawn
- Enable Stacking Team Spawn Influencers: Increases the chance of spawning with teammates
- Spawning Mode: Choose between default spawn selection and random spawn selection
Flag Mode Options
- Flagnum Type: Set the type of Magnum (standard or Gunfighter) that will be wielded when holding the flag
- General stability fixes
- Improved JIP ("Join in Progress") rules for Social playlists
- 14,59 GB groß
Release: 07.11.2017
Quelle: playm.de | gamezone.de | xboxdynasty.de | playm.de | xboxdynasty.de
- Xbox One X Support: Preload ab dem 02.11.2017 möglich
dynamsiche 4K Auflösung mit 60 FPS
Texturen haben mehr Details
- Sequenzen sind nun in nativen 4K Auflösung
- 550,60 MB groß (nur mit Xbox One X Konsole)
Release: 09.11.2017 (Hotfix)
Quelle: xboxdynasty.de
- 10 GB Speicher gespart. Also Speichergröße um 10 GB verkleinert
- 2 MB groß
Release: 13.12.2017
Quelle: halowaypoint.com
- Made a fix to improve performance (frame rate) on maps created in Forge
- Fixed some instances where players could occasionally get stuck upon completing a match
- Made further improvements to the back scoreboard and Pause Menu “hitches”
- Fixed a variety of issues with 4k assets throughout the title
- Fixed instances of graphical corruption at the bottom of the screen in some maps
Battle Rifle tuning adjustments:
- Bullet spread has been removed
- Zoom/target acquisition speed increased
- Moved the weapon model slightly closer to the player when zoomed to provide a clearer view
- Increased vertical recoil
- Rate of fire slightly increased
- Damage slightly increased
- 1,74 GB groß
Release: 07.03.2018 (Hotfix)
Quelle: halowaypoint.com
- Fixed an issue with the Halo 5 Local Server app that would sometimes result in the application crashing
- Addressed spawning in the Oddball game mode based on community feedback
which acts to greatly reduce the chances of players spawning near the Oddball
- Added 3-second cool down timer when dismissing the pause menu
before it can be re-opened in order to prevent an exploit
- Based on community feedback, the following weapons have received tuning adjustments:
- 1,44 GB groß
Release: 05.10.2018 (Vom Server aus geändert)
Quelle: xboxdynasty.de
- Big Team Super Fiesta Playlist wurde hinzugefügt
Release: 10.05.2019 (Vom Server aus geändert)
Quelle: xboxdynasty.de
Playliste wurde um 7 weitere Karten erweitert (ingesamt nun 19 Karten)
Release: in Arbeit
Quelle: xboxdynasty.de | xboxdynasty.de | playm.de
- Neue Elemente der Allianze für die Schmiede
- Neue Karten für den Warzone Firefight Modus
- Waffen der Brutes kehren zurück
- Fahrzeuge der Brutes sind wieder da
- Luftabwehr-Wraith aus Halo 3 könnten auch zurückkehren